پکیج آموزش هنر خوشنویسی نستعلیق

این آموزش توسط بسیاری از افراد موفق در زمینه خوشنویسی استفاده شده

این مجموعه برای شروع و آموزش شخصی بسیار موفق بوده

به جای صرف هزینه های گزاف کلاسهای آموزشی این مربی خصوصی را به خانه ببرید...این مجموعه بهترین راه برای یادگیری خوشنویسی نستعلیق است.

آموزش خوشنویسی نستعلیق

توجه کنید: این محصول دارای گارانتی بدون قید و شرط فروشگاه با ضمانت بازگشت پول و یا تعویض میباشدپس با اطمینان خرید کنید

این محصول به صورت اورجینال از فروشگاه ارائه میشود و شماره مجوز در توضیحات درج گردیده

خرید اینترنتی

 فقط 20000 تومان!             شماره مجوز: ۸۳۱۲۵۴۲۸

با خرید این مجموعه استثنایی همه را با خوشنویسی های خود شگفت زده خواهید کرد

ساخت وبلاگ | ساخت سایت

اهميت خوش خطي و نحوه آموزش خوشنويسي در كودكان

​ بر خلاف اين نظر كه دست خط يك مهارت بي فايده و بي اهميت است، دست خط در واقع به چند دليل مهم است. يك دليل مربوط به منابع ذهني در خصوص خواندن، رياضيات و نوشتن مي شود كه در مقاله هاي قبلي سايت نيز اشاره شده است .

درست همانطور كه رمزگشايي كلمات ضعيف مي تواند موجب اختلال در درك مطلب شود يا اينكه عدم فراخواني خودكار مي تواند موجب كاهش منابع ذهني براي يادگيري الگوريتم هاي محاسباتي پيشرفته در رياضي شود، دست خط ضعيف نيز از منابع ذهني مورد نياز براي جنبه هاي بالاتر نوشتن مانند توجه به محتوا، بسط جزئيات و ساماندهي ايده ها را تضعيف مي كند.

 بخاطر اينكه دست خط يك ابزار اساسي در بسياري از زمينه هاي ديگر است- مانند يادداشت برداري، امتحان دادن، و انجام تكاليف مدرسه- دست خط ضعيف مي تواند اثري مخرب بر عملكرد درسي داشته باشد. علاوه بر اين، وقتي كه دست خط بعنوان يك كار دشوار و وقت گير پنداشته مي شود، انگيزه براي نوشتن نيز تا حد زيادي كاهش مي يابد، كه منجر به عدم تمرين مي شود كه همين امر باعث تشديد مشكلات مربوط به نوشتن مي شود.نكته آخر در اين مبحث اينكه، دست خط در كلاس هاي پايين با موفقيت هاي املايي و خواندن ارتباط دارد؛ براي مثال،زماني كه بچه ها ياد مي گيرند كه چگونه حرف "م" را بنويسند، آنها مي توانند صداي آن را نيز ياد بگيرند. توجه به ارتباط بين دست خط، خواندن و مهارت هاي املايي به تقويت موفقيت هاي حاصله در اين حوزه ها كمك مي كند.

School Girl

 

ارزيابي مهارت دست خط

ارزيابي دست خط بايد شامل مشاهده نحوه نوشتن، خوانايي، و سرعت نوشتار بشود. عمل نوشتن شامل نگه داشتن صحيح مداد، نحوه استقرار مداد و نوشتن حرف مي شود. عادات مشكل زا در خصوص اين مسائل هميشه با صرف نگاه كردن به نمونه هاي نوشته شده قابل شناسايي نيست و اين مشكلات مي تواند از پيشرفت دست خط جلوگيري كنند.براي مثال، كودكان مي توانند حرفي مانند "ي " را با حركات جداگانه ترسيم كنند، مثلا از سمت چپ حرف شروع كنند. اما، شروع كردن اين حرف از سمت راست ، بدون بلندكردن مداد از روي كاغذ براي سرعت نوشتار بسيار مناسب تر است. خوانايي شامل خوانايي حروف، و همچنين فاصله بين كلمات و حروف مي باشد. سرعت نيز مهم است، چونكه كودكان بالاخره از چند مقطع اوليه بالاتر مي روند و بايد بتوانند بصورت موثر در كارهاي مختلف از نوشتن استفاده كنند.
آموزش دست خط

صرف زمان نسبتا اندك براي آموزش خوشنويسي ، شايد حدود ده تا پانزده دقيقه بصورت روزانه- ميتواند از مشكلات نوشتاري آينده بچه جلوگيري كند، از جمله مشكلات مرتبط با مهارت هاي تركيب كردن در سطوح بالاتر. سال هاي اوليه مدرسه بصورت خاص براي آموزش دست خط مهم هستند؛ اگر كودك در زمينه نوشتن، عادات مشكل زايي براي خود انتخاب كرد، مانند نگهداري اشتباه مداد يا نوشتن حروف بصورت كند و نامناسب،از بين بردن اين عادات كار سختي مي شود. حتي براي بچه هاي كوچك آموزش خوشنويسي  بايد در يك برنامه بزرگ تر نوشتاري انجام شود، كه در آن كودكان مهارت هاي ديگر نوشتن را هم ياد بگيرند و از اين طريق براي نوشتن انگيزه پيدا كنند. البته، كودكان به برنامه هاي پردازنده كلمات و تكنولوژي كمكي نيز دسترسي دارند، كه براي هر دانش آموز با توجه به سطح او، قابل تنظيم است. در ادامه چند پيشنهاد براي آموزش خوشنويسي هر چه بهتر براي كودكان ارائه مي شود:

در ابتدا بر يادگيري الگوي حركتي تمركز كنيد و نه خوانايي كامل يا اندازه مناسب حروف

وقتي كه كودكان ياد مي گيرند يك حرف جديد را بنويسند، خوب است كه با حركات بزرگ مانند نوشتن در هوا شروع كنند؛ به كودكان بگوييد كه با كل دست و نه فقط قسمت تا مچ دست، حروف را در هوا بنويسند. اين تمرين اوليه بايد بر الگوي حركتي با نوشتن صحيح حرف تاكيد كند و نه نوشتن حرف بروي كاغذ با اندازه يا خوانايي عالي.

حروف مشابه را با هم تدريس كنيد، و از يك توالي آموزشي استفاده كنيد كه هم به نحوه نوشتن و هم به فراواني حروف در كلمات توجه كرده باشد

براي مثال، حروف " ن – س – ل – ص – ق – ي " همگي نيم دايره مشابهي دارند و مي توان آن ها يك جا تدريس كرد؛ حرف " ا " بايد قبل از "ع" تدريس شود چونكه نوشتنش ساده تر و در كلمات بيشتري مورد استفاده قرار مي گيرد.

حروف برگشت پذير مانند "ن" و "ح" را جدا كنيد

به نظر مي رسد كه كودكان در خصوص حروف مثل هم كمتر دچار اشتباه مي شوند اگر يكي از اين حروف ها را قبل از معرفي ديگري، خيلي خوب ياد گرفته باشند. علاوه بر اين، اين نيز سودمند خواهد بود كه به كودكان در خصوص نوشتن حروف گيج كننده بگوييد كه آنها بصورت متفاوت نوشته مي شوند؛ براي مثال، نوشتن "ن" از بالا و راست به چپ نوشته مي شود در حالي كه "ح" از بالا و چپ به سمت راست نوشته مي شود.

از نشانه هاي جهت دار (فلشي) براي كمك به كودكان جهت به يادسپاري نحوه نوشتن حروف استفاده كنيد

خصوصا اگر شما معلمي هستيد كه با نوجوانان زيادي سر و كار داريد، نظارت بر نحوه نوشتن هر دانش آموز شايد سخت باشند. نشانه هاي جهت دار نوشتاري براي اينكه دانش آموزان با استفاده حروف نقطه چيني، حروف را كپي كنند بسيار مهم است، تا بچه ها تصادفاً نحوه نوشتن نادرست را تمرين نكنند.

براي كودكان در مراحل اوليه خواندن و املا، آموزش دست خط را با آموزش صداي حروف تركيب كنيد

براي مثال، در حالي كه كودكان نوشتن يك حرف مشخص را تمرين مي كنند، مي توان راجع به صداي حروف تدريس كرد.

در تدريس خط شكسته، اتصالات بين حروف و همچنين نوشتن تك حرف را تدريس كنيد.

بر خلاف خط كتابي و حتي خط نستعليق تحريري، خط شكسته، حروف يك كلمه را به وصل مي كند. زماني كه كودكان حروف را بصورت تك مي نويسند، در آينده لازم است كه نحوه اتصال حروف در بعضي از مواقع كه قابليت اتصال دارد نيز آموزش داده شود . چرا كه در آينده به سرعت نوشتاري وي كمك شاياني خواهد شد .آموزش خوشنويسي البته تا زماني كه كودكان نتوانستند بصورت خودكار و خوانا بنويسند، نبايد بر سرعت نوشتن تاكيد كرد. كودكان بايد نهايتا بتوانند با سرعت كافي و بصورت موثر در كارهايي نظير يادداشت برداري يا امتحان دادن بنويسند. همچنين مفيد است كه بين استانداردهاي مختلف خوانايي بسته به هدف نوشتن تفاوت قائل شوند؛ براي مثال، در يادداشت برداري، دست خط "نامرتب" تا جايي كه فرد بتواند خط خود را بخواند، قابل قبول است.

منبع: khatoghalam.com


برچسب‌ها: ،


تاريخ : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ | ۱۱:۱۸:۰۰ | نويسنده : خوشنويسي | نظرات (0)

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :