دستخط و شخصيت چه ارتباطي با هم دارند

خوشنويسي،آموزش خوشنويسي با خودكار ، آموزش خوشنويسي با قلم ني ، فيلم رايگان آموزش خوشنويسي ، كتاب آموزش خوشنويسي

دستخط و شخصيت چه ارتباطي با هم دارند

۲,۵۳۶ بازديد

دستخط و شخصيت چه ارتباطي با هم دارند

دست خط ما گوياي چه شخصيتي است؟
• كسانى كه دستخطى نامرتب دارند
احتمالاً در زندگى بسيار فعال هستند و به همين دليل برايشان مشكل است كه بتوانند ثابت و بى تحرك بمانند و برخى از كارهايشان حساب شده و سنجيده نيست. به همين دليل گاهى اوقات براى دوستان و افراد خانواده غيرقابل پيش بينى هستند. آزادى شخصيتى براى آن ها خيلى مهم است و اهميت زيادى به استقلال خود مى دهند و ممكن است گاهى خيلى احساساتى رفتار كنند.

• كسانى كه دستخط مرتب و خوانايى دارند
مى توان اين طور برداشت كرد كه آن ها خودشان را بسيار كنترل مى كنند و دوست ندارند به راحتى شخصيت خود را لو بدهند. حتى گاهى اوقات برايشان مشكل است كه احساساتشان را بروز دهند و آن را سركوب مى كنند.


• كسانى كه خيلى كمرنگ مى نويسند
احتمال اينكه فردى حساس و دلسوز باشند بسيار زياد است و موقعيت ديگران را حتى بيشتر از خودشان درك مى كنند و اين امكان نيز وجود دارد كه قادر به اثبات حرف خودشان نباشند و خيلى راحت ضربه مى خورند و وقتى ديگران از آن ها انتقاد مى كنند خيلى سريع از موضع خودشان عقب نشينى مى كنند.

• كساني كه خيلى كند و آهسته مى نويسند

به سرعت قادر به نشان دادن عكس العمل نيست؛ اين افراد احتمالاً به زمان بيشترى براى ابراز عقيده خود نياز دارند. افرادى كه آهسته مى نويسند از نظر خلق و خو اغلب اشخاصى ملاحظه كار و محتاط هستند و در نتيجه به زمان بيشترى براى فكر كردن و فهميدن نياز دارند و در ابراز احساساتشان هم كند هستند و اغلب دوست دارند هيچ تصميمى نگيرند تا اين كه يك تصميم غلط بگيرند.

• كساني كه دستخط تند و شتابزده اى دارند

احتمالاً افرادى كم حوصله هستند و از اتلاف وقت خسته مى شوند و از نظر خلق و خو بسيار لحظه اى هستند. سريع درك مى كنند و در نشان دادن رفتار و احساساتشان چندان پايدار نيستند و اغلب به دليل شتابزدگى در تصميم گيرى دچار لغزش و خطا شده و از اينكه در آرامش به حرف هاى دوستانشان گوش كنند خسته مى شوند.


• كساني كه دستخط ساده اى دارند و خيلى ابتدايى مى نويسند

در روابط با ديگران ترجيحاً واقع گرا و با تدبير هستند و نمى توانند قبول كنند كه گاهى بايد با ديگران كنار بيايند و به آن ها توجه كنند و همچنين اطرافيان به ندرت از آنچه درون آنها مى گذرد آگاهى پيدا مى كنند.


• كساني كه دستخطى زيبا و پررنگ و لعابى دارند

اين امكان وجود دارد كه گاهى به شدت رسمى برخورد كرده و خيلى مفصل و با علاقه درباره مسايل دلخواهتان حرف بزنند و اين احتمال نيز وجود دارد كه در خواسته ها و تمايلاتتان پرتوقع و رويايى باشند.


• كسى كه خيلى پررنگ مى نويسد و قلم را زياد فشار مى دهد

احتمالاً علاقه زيادى به مخالفت كردن با ديگران دارد؛ چرا كه احساس قدرت و اعتماد به نفس زيادى مى كند و دوست دارد روى ديگران اعمال نفوذ كند و به همين خاطر شخصيت افراد را درست درك نمى كند.

• كسى كه دستخط شكسته اى دارد و حروف را زوايه دار و شكسته مى نويسد

اين فرد، فردى بسيار با اراده مى باشد و در كارهايش حد وسط را قبول ندارد و به همين علت اهل سازش و مصالحه نيست و اغلب به همين خاطر كه وسط را دوست ندارد از ديگران خسته مى شود و تصميمى نمى گيرد چون دوست ندارد راه اشتباه را انتخاب كند.

• كسي كه دستخط ملايم و كشيده اى دارد

آدمى چند بعدى است و مى تواند مشكلاتش را از زواياى مختلف بررسى و درك كند. برايش تنوع مهم است و گاهى احساس مى كند استعدادهاى زيادى دارد و نمى تواند هيچ كدامشان را به درستى شكوفا كند. ممكن است فردى زود رنج باشد و به ندرت عليه برداشت ها و انتقادات ديگران از خود دفاع كند.


• كسى كه كلمات را با فاصله و بازباز مى نويسد

خيلى راحت با ديگران رابطه برقرار كرده و خيلى ساده و بى تكلف و مستقيماً به ديگران نزديك مى شود. گاهى به راحتى از كوره درمى رود و با اين كار ممكن است به حريم شخصى ديگران تجاوز كند و اين به اين علت است كه او ارزشى به خوددارى كردن و كنترل خود نمى دهد، اما انسانى كوشا و باطراوت است كه سريع تصميم گرفته و با كارهاى خود به ديگران خدمت مى كند.

احتمالاً در زندگى بسيار فعال هستند و به همين دليل برايشان مشكل است كه بتوانند ثابت و بى تحرك بمانند و برخى از كارهايشان حساب شده و سنجيده نيست. به همين دليل گاهى اوقات براى دوستان و افراد خانواده غيرقابل پيش بينى هستند. آزادى شخصيتى براى آنها خيلى مهم است و اهميت زيادى به استقلال خود مى دهند و ممكن است گاهى خيلى احساساتى رفتار كنند.


• اگر كلمات را درهم و فشرده مى نويسيد
احتمالاً شما فرد راحتى نيستيد و در جمع خودتان را كنارى مى كشيد و مى خواهيد كنترل خود را از دست ندهيد.آموزش خوشنويسي از برقرارى رابطه با ديگران خوشتان نمى آيد و گاهى دوست نداريد خود را فردى خوش فكر نشان بدهيد. اغلب بعد از ديگران ابراز عقيده مى كنيد و عقيده خود را مى گوييد واين به اين علت است كه قدرى محتاط هستيد.

• اگر شما خود را داراى دستخط ريزى مى بينيد و بسيار كوچك مى نويسيد
احتمالاً شما توانايى هاى خود را دست كم مى گيريد و خودتان را از آن چه واقعاً هستيد كمتر ارزيابى مى كنيد و ممكن است گاهى تنگ نظر و خرده گير باشيد.


• اگر درشت مى نويسيد
اين احتمال وجود دارد كه خودتان را زيادى بزرگ و مهم جلوه داده و گاهى بسيار با اعتماد به نفس و از موضع قدرت رفتار مى كنيد

بخش دوم موضوعي كه من براي تحقيق انتخاب كردم رواشناسي خط است، اگر بخواهم اين موضوع را از نظر لغوي بيشتر تشريح كنم مي توانم بگويم رابطه ميان خط افراد و شخصيت آنها، يعني از روي خط و نحوه نوشتن اشخاص پي مي بريم به اينكه چه نوع شخصيتي و داراي چه خصوصيات روحي و اخلاقي هستند، علت انتخاب اين موضوع به اين صورت بود كه من هميشه به دست خط افراد توجه مي كردم و تفاوت هاي آنها را به طور واضح مي ديدم و حتي با وجود اينكه افراد در كلاس هاي خط مشابهي آموزش مي ديدند ولي هر شخص طرز نوشتن و سبك مخصوص خود را دارد و اينكه بيشتر افرادي كه دست خط خوبي دارند زمينه ارثي دارند چند وقت پيش در يك وبلاگ موضوعي درباره روانشناسي خط ديدم البته اطلاعات جامعي درباره آن نبود ولي به طور كلي با آن آشنا شدم و متوجه شدم كه به نوعي مي توان گفت دست خط هر فرد نشانه شخصيت اوست، اطلاعات مختصري در مورد اين موضوع به اين شرح است :

از حدود 350 سال پيش تحقيق در مورد خط و شناسايي افراد از روي خط آنها آغاز شد كه ما اينجا تعدادي از آنها را ياد آور مي شويم:

1-اگر خط شما forwardيا روبه جلو هست: انسان outgonigيا صميمي هستيد.

2-اگر خط شما upو downداره يعني بالا و پايين مي شه :انسان logicalيا منطقي هستيد.

3-اگر خط شما بكوارد يا روبه عقب هست: انساني هستيد   with many يا با تعداد زيادي راز

4-اگر شما heavyمي نويسيد يا خودكار يا مداد را در دستتون فشار ميديد:انسان emotionalيا احساساتي هستيد.

5- اگر   lightيا كمرنگ و بي رمق مي نويسيد: انسان   impracticalيا بدون تفاوتي هستيد.

6- اگر largeيا  بزرگ مي نويسيد: انسان confidentيا مطمئني هستيد.

7-اگر كلمه ها رو پيچ وتاب ميديد: انسانvainيا بيهوده اي هستيد.

8-اگر  small & normalيا كوچيك و عادي مي نويسيد: انسان shyيا خجالتي هستيد.

9-اگر  typicalيا متفاوت مي نويسيد: انسان unimaginativeيا  غيرمنطقي هستيد.

10-اگر در نوشتن انگليش oوaيا ... را باز مي گذاريد : انسان honestيا راستگو هستيد كه دوست داريد صحبت كنيد.

11-اگر به هم چسبيده مي نويسيد: انسان خوبي هستيد در نگاه داري راز يا good in keeping secret./

در مورد چگونگي انجام اين تحقيق مي توانم بگويم همان طور كه از موضوع پيداست سوژه اصلي دست خط افراد است پس بايد ابتدا بايد با كارشناسان و كتابهاي مربوطه آشنايي پيدا كنم و بعد وجود رابطه ميان دست خط و شخصيتشان را مشخص كنم و همان طور كه مشخص است همه دست خط همه افرادي كه اطرافم هستند مي توانند جزء جامعه مورد مطالعه من باشند.

نويسنده:سراي خوشنويسان كرج

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.